Gulfstream G550 dla vipów, właściwości nowych samolotów

Temat: 3D w TVN24 BiS

  • Jak wydobywana jest ropa naftowa?
  • Podniebna rewolucja w nowej odsłonie. Czas podróży być może znacząco się skrócić
  • Pierwsza taka misja w opowieści. Sonda wleci w atmosferę Słońca
  • Najnowocześniejszy system rakietowy. Tym mogą odpowiedzieć Rosjanie w Syrii
  • Amerykański niszczyciel płynie w stronę Jordani. Co wiemy o USS Donald Cook?

Na pokład zabiorą czternaście pasażerów, an ich zasięg to 12, 5 tysiąca kilometrów - mowa o amerykańskich samolotach Gulfstream G550, które będą przewoziły najistotniejsze osoby w państwie. Maksymalna prędkość, jaką osiągają, wówczas 0, 88 macha, to znaczy prawie 1078 kilometrów na godzinę. O szczegółach w TVN24 BiS mówi Jan Niedziałek.

Gulfstream której imię "Generał Kazimierz Pułaski" po połowie listopada odbył główny oficjalny lot. Na swoim pokładzie był także reporter TVN24.

Wysokość kontraktu

Hyperloopem do odwiedzenia Baranowa? "Port Solidarność powinien mieć miejsce na kolej próżniową"

Wartość zakupionych przez Ministerstwo Obrony Narodowe samolotów to około 440, 5 miliona złotych netto, a z podatkiem ponad 538 milionów złotych.

Na razie gulfstreamami będą latać ministrowie. Premier i prezydent wsiądą do niego dopiero w marcu lub kwietniu, gdy piloci wylatają na maszynach odpowiednią liczbę godzin.

Gulfstream G550 to dwusilnikowy samolot dyspozycyjny. Jego masa startowa wynosi 41 dźwięk, a zasięg maksymalny wówczas 12, 5 tysiąca metrów. Jedno z wymagań dotyczyło zdolności do lotu z Warszawy do Nowego Jorku z brakiem międzylądowania z minimum ośmioma pasażerami na pokładzie. G550 może to wykonać z 14 pasażerami, a tuż przy niższej prędkości może dolecieć do Kalifornii. Do transportu osób na wysokich posadach G550 używają między innymi Turcja, Szwecja, USA i kilka państw afrykańskich.

Pierwszy Gulfstream G550 wylądował na warszawskim lotnisku militarnym w czerwcu, a dalszy miesiąc później. W sumie polski rząd zakupił więcej niż jeden małe samoloty dla VIP-ów. Poza nimi MON zamówiło trzy średniej wielkości Boeingi 737.

Artur Soboń w TVN24 Dwa razy o likwidacji użytkowania wieczystego