Eurostar przewiózł 10 mln podróżnych. 15 lat po okresie  Informacje

Temat: Kolej

  • Nowe połączenia i szybsze przejazdy. Od grudnia modyfikacje na kolei
  • Ułatwienie gwoli pasażerów. Bilet z przesiadką kupisz przez internet
  • Nowy rozkład jazdy PKP Intercity. Przybędzie 17 pociągów
  • Nadchodzi fala bankructw na rodzimych torach? PKP: Nieuprawniona teza
  • Protesty na niemieckiej kolei. Dziś rozpoczyna się 14-godzinny strajk

Przewoźnik Eurostar, którego pociągi kursują pod spodem Kanałem La Manche, przewiózł w ubiegłym roku dziesięć milionów pasażerów. Tym samym zrealizował cel, który posiadał zostać osiągnięty 15 latek temu.

Odwołane pociągi, promy, samoloty. Brytyjczycy szykują się na najgorsze

- 2013 rok był rekordowy dla Eurostaru - przyznał Nick Mercer, dyrektor handlowy firmy. - Zobaczymy rosnące zapotrzebowanie na używane przez nas usługi ze strony klientów na całym starym kontynencie i świecie - dodał.

Zamachy i krach na rynkach

Pierwotnie zakładano, że 10 milionów transportowanych osób firma przewiezie w 1998 roku, czyli cztery lata po uruchomieniu kolejowej trasy łączącej Wielką Brytanię wraz z Europą kontynentalną. Nie udało się jednak tego zrealizować ze względu m. in. na silną konkurencję wraz ze strony tanich linii aeronautycznych. Nie bez znaczenia dawny światowy kryzys i zamachy bombowe w Londynie z 2005 roku.

W 2012 roku, w wykonania celu nie pomogły poniekąd tak istotne dla Wielkiej Brytanii wydarzenia, jak Igrzyska Olimpijskie czy jubileusz panowania królowej Elżbiety II. Mimo wzrostu ruchu turystycznego, do ogłoszenia sukcesu "zabrakło" 100 tysięcy pasażerów. Eurostar przewiózł ich 9, 9 mln. Mimo to, zysk sprawny firmy wzrósł ponad dwukrotnie w stosunku do 2011 roku do 52, 3 min funtów.

Całą władze w ręce Francuzów?

Brytyjczycy popracują przez dłuższy czas. Rząd zapowiedział zaciskanie pasa

Od 1994 roku, podczas gdy to rozpoczęło się kursowanie pociągów między Wielką Brytanią a Francją i Belgią, Eurostar przewiózł w sumie 140 milionów pasażerów. Aktualnie brytyjski rząd rozważa sprzedanie do 2020 roku posiadanych przez narodowego przewoźnika London & Continental Railways czterdzieści proc. udziałów w korporacji Eurostar. Powód? Konieczność zredukowania deficytu budżetowego. Francuski operator kolejowy SNCF, posiada 55 proc. akcji, a pozostałe pięć operator belgijski.

Analitycy wycenili wartość brytyjskiego pakietu udziałów na 200 mln funtów. Ostrzegają jednakże, że Wyspiarze mogą posiadać problem z ich dystrybucją. Powodem jest nikłe ciekawość udziałami ze strony akcjonariuszy instytucjonalnych. Zdaniem ekspertów, wyłączną ofertę kupna przedstawi francuszczyzna SNCF.

Brazylia ścina wydatki. Przez skandal korupcyjny Ze świata