Obciążenie zwrotne banku

17 lutego 2021
Category: Tylko Wtedy

Co to jest obciążenie zwrotne banku ?

Obciążenie zwrotne banku to nie to samo, co standardowy spór dotyczący płatności.

Standardowe obciążenie zwrotne ma miejsce, gdy transakcja zostanie cofnięta, ponieważ coś poszło nie tak. To ogólna definicja, ale termin może oznaczać różne rzeczy w zależności od zastosowania. „Coś nie tak może oznaczać wszystko, od usterki technicznej po roszczenie dotyczące oszustwa.

Jaka jest więc różnica między obciążeniem zwrotnym banku a zwykłym obciążeniem zwrotnym?

Zanim przejdziemy do szczegółów, przyjrzyjmy się ogólnie obciążeniom zwrotnym.

Trzeba pamiętać, że w każdej transakcji kartą bierze udział wielu różnych uczestników. Obejmuje to posiadacza karty, sprzedawcę, wydawcę, agenta rozliczeniowego, procesor, sieć kart i inne osoby. Każdy z tych samych podmiotów może również uczestniczyć w procesie obciążenia zwrotnego. W niektórych przypadkach wszyscy oddziałują bezpośrednio. Innym razem wpływa to pośrednio na niektóre podmioty.

Standardowe obciążenie zwrotne ma miejsce, gdy posiadacz karty kwestionuje transakcję. Następnie bank kwestionuje sprzedaż w imieniu klienta, a środki wracają na konto posiadacza karty. Jest to w przeciwieństwie do unieważnionej opłaty, w przypadku której pieniądze nigdy nie zmieniły kont, ponieważ przelew nie został zatwierdzony.

To jak wymuszony zwrot pieniędzy, ponieważ wiąże się ze zwrotem określonej kwoty pobranej w momencie sprzedaży. Jednak sprzedawca traci towar ORAZ przychody, a także koszty wysyłki i przetwarzania. Są również dotknięci opłatami, a także innymi długoterminowymi zagrożeniami dla firmy.

W przeciwieństwie do tego obciążenie zwrotne banku to obciążenie zainicjowane przez bank wydający, a nie powstałe w wyniku skargi klienta.

Poznaj sekret zarządzania obciążeniami zwrotnymi nr 1!

Ten szczegółowy raport pokazuje, dlaczego tradycyjne próby zwalczania obciążeń zwrotnych kończą się niepowodzeniem i dlaczego jedno fundamentalne nieporozumienie leży u podstaw większości błędów zarządzania obciążeniami zwrotnymi.

W przypadku obciążenia zwrotnego bankowego posiadacz karty zwykle nie jest częścią procesu, przynajmniej na początku. Zwykle ma to więcej wspólnego z bankami niż z kupującym lub sprzedającym.

Bankowe obciążenie zwrotne ma miejsce, gdy wystawca wykryje jakąś anomalię w procesie transakcji. Podobnie, niektóre obciążenia zwrotne banku mogą być w całości obsługiwane przez agenta rozliczeniowego. W takich przypadkach to sprzedawcy mogą nawet nie wiedzieć o obciążeniu zwrotnym, dopóki nie zostanie ono uregulowane. Ich jedynym zaangażowaniem jest uiszczenie opłaty za obciążenie zwrotne po fakcie lub – w rzadkich przypadkach – próba odwrócenia obciążenia zwrotnego w drodze oświadczenia.

Co liczy się jako anomalia transakcji ?

Bankowe obciążenia zwrotne są zwykle wywoływane przez pewien rodzaj błędu w pierwotnej transakcji. Typowe przyczyny obciążeń zwrotnych bankowych obejmują:

  • Odrzucona autoryzacja
  • Brak autoryzacji
  • Późna prezentacja
  • Brak wymaganych lub żądanych danych karty
  • Nieprawidłowa waluta lub niezgodne kody walut
  • Oszustwa handlowe
  • Niezgodny numer konta
  • Wygasła karta / konto

W niektórych sytuacjach bank wystawiający odnotowuje rozbieżność i zgłasza obciążenie zwrotne jako rodzaj ostrzeżenia wyprzedzającego. Jest to proaktywny sposób ochrony przed wszelkimi problemami, jakie problem może spowodować w przyszłości. Na przykład załóżmy, że transakcja korzysta z numeru konta, który nie jest zgodny z numerem przechowywanym przez bank wystawiający. Może istnieć uzasadniony powód. Jednak zamiast ryzykować, wystawca na wszelki wypadek zgłasza obciążenie zwrotne.

Niektóre problemy mają kody przyczyny używane wyłącznie w przypadku obciążeń zwrotnych banku. Na przykład obciążenie zwrotne za opóźnioną prezentację jest kodem przyczyny używanym przez banki tylko wtedy, gdy transakcja jest przetwarzana z opóźnieniem. Posiadacze kart prawdopodobnie nie będą nawet wiedzieć, że JEST harmonogram przetwarzania. Nie odliczają dni do upływu terminu; bank jest stroną pilnującą terminów.

Wreszcie istnieją inne kody przyczyny, których bank może użyć do zainicjowania obciążenia zwrotnego. Weźmy na przykład nieprawidłową walutę. Emitent może użyć tego kodu w przypadkach, gdy użyto niewłaściwego oznaczenia waluty. Posiadacz karty może również użyć tego kodu, aby narzekać, że nie został powiadomiony o dynamicznej konwersji waluty.

Czy można zapobiec obciążeniom zwrotnym banku?

Emitenci z pewnością złożą do banku obciążenie zwrotne, jeśli mają dobry powód, by podejrzewać oszustwo. Jednak większość z nich jest w rzeczywistości wynikiem prostych błędów po stronie kupca.

Pozornie nieistotne błędy i przeoczenia w praktykach biznesowych mogą prowadzić do utraty przychodów. Należy regularnie przeglądać wszystkie zasady i procedury, które mają wpływ na wysyłkę, zwroty i bezpieczeństwo danych. Zaleca się również korzystanie z narzędzi do walidacji i wykrywania oszustw, takich jak AVS, kody bezpieczeństwa kart i 3-D Secure.

Nawet mając najlepsze intencje, kupcom trudno jest twardo i bezstronnie spojrzeć na własną działalność. Chargebacks911, opatentowany 106-punktowy przegląd zgodności sprzedawcy, został zaprojektowany, aby pomóc Ci znaleźć ukryte błędy, które kosztują pieniądze.

Nie padnij ofiarą obciążenia zwrotnego innego banku: kompleksowe zarządzanie obciążeniami zwrotnymi jest tym, co robimy najlepiej. Aby dowiedzieć się więcej o naszych usługach i gwarancji zwrotu z inwestycji, skontaktuj się z nami już dziś.

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy