Fabryka Daimlera w Polsce. 5 rzeczy, które musisz mieć pojęcie  Moto

Temat: Motoryzacja

  • Duży ruch w autosalonach. Ów marki wybierano najczęściej
  • Zmiany w egzaminach na prawo jazdy. Jest propozycja ministerstwa
  • 300 plus w świeżej odsłonie. "Większa pewność jakie możliwości do jego ciągłego funkcjonowania"
  • GDDKiA zrywa umowy spośród Włochami. Mieli budować świstki A1 i S3
  • Rząd wycofał się z kontrowersyjnego pomysłu. Będzie inna propozycja

Gigantyczna inwestycja motoryzacyjna w Polsce staje się faktem. W czwartek rząd uroczyście sfinalizował umowę z koncernem Daimler AG na budowę zakładu w Jaworze pod Wrocławiem. Oto pięć rzeczy, które wiemy na temat tej inwestycji.

Zapowiedziana oficjalnie na początku maja br. inwestycja Daimlera według miesiącach negocjacji nabiera rozpędu. W czwartek przed południem w Warszawie odbyła się uroczystość związana z podpisaniem umowy z niemieckim koncernem na budowę fabryki silników w Jaworze pod Wrocławiem.

1. Koszt

Zgodnie z planami, jej struktura zakończy się w 2019 roku, a w 2020 roku zakład osiągnie całkowite moce produkcyjne. Proces inicjowania produkcji zacznie się jednakże już w przyszłym r., o czym poinformował po czwartek Markus Schaefer, penis zarządu Mercedes-Benz Cars.

Jak podkreślali już przedtem przedstawiciele Daimlera, utrzymanie założonych terminów dotyczących inwestycji wydaje się być bardzo ważne dla niemieckiego producenta, bowiem notuje mężczyzna rekordowy popyt na swoje samochody. W zeszłym r. pod każdą szerokością geograficzną sprzedano ponad dwóch mln pojazdów osobowych Mercedes-Benz.

Koszt budowy manufaktury ma wynieść ok. 500 mln euro.

Gigantyczna inwestycja w samochodów. Ale nie od Daimlera

2. Silniki

W krajowej fabryce w Jaworze mają być produkowane zaawansowane technologicznie czterocylindrowe silniki benzynowe i wysokoprężne z przeznaczeniem gwoli całej gamy modelowej, od najmniejszej klasy A według limuzyny klasy S.

Będą to motory oryginalnej generacji, spełniające europejskie zasady emisji spalin badane przy rzeczywistych warunkach drogowych, zaś nie jak do tejże pory - w postanowieniach laboratoryjnych.

Niemiecki koncern zapewnia, że fabryka zostanie spełniać wyśrubowane normy opieki środowiska i energooszczędności. Natomiast proces produkcyjny zostanie przy niej wysoce zautomatyzowany.

3. Miejsca pracy

Niemiecki koncern Daimler AG w fabryce w Jaworze stworzy 500 nowych stanowisk zatrudnienia, a także dodatkowe kilka milionów "pośrednich miejsc pracy w całym regionie".

Zgodnie z zapowiedziami, inwestor planuje przeznaczenie znaczących środków dzięki szkolenia dla nowo przyjmowanych pracowników. - W sztuce, technice i wysokiej klasy produkcji - wskazywał w czwartkowej konferencji Markus Schaefer, członek zarządu Mercedes-Benz Cars.

4. Konkurencja

Polski zakład będący pierwszą fabryką silników Mercedes-Benz poza Niemcami będzie podlegał bezpośrednio pod spodem największą i najstarszą fabrykę silników znajdującą się w Untertuerkheim (na peryferiach Stuttgartu). Jest to też rezydencja koncernu Daimler AG.

Jak powiedział Markus Schaefer budowę fabryki rozważano przy siedmiu lokalizacjach. Według ogłoszeń mediów nasz kraj rywalizował m. in. z Węgrami i Rumunami, które miały przedstawić konkurencyjne oferty.

- Kiedy nasi reprezentanci wrócili z Jawora mówili trzy słowa: "to wydaje się być to" - podkreślał Schaefer.

5. Wykwalifikowane kadry

Co zatem zdecydowało, hdy wybrano Polskę? Według przedstawicieli koncernu, dla Daimlera tuż przy wyborze lokalizacji najważniejsze były takie czynniki, jak ułożenie i uzbrojenie działki, a szczególnie jej skomunikowanie, ponieważ całość produkcji będzie trafiać na eksport.

Kluczowym czynnikiem był też dojście do wysoko wykwalifikowanej ekipy, jak podkreślała kilka tygodni temu Ewa Łabno-Falęcka, szef ds. komunikacji i zależności zewnętrznych Mercedes-Benz Polska, tymże Polska wygrywa ze wszelkimi państwami Europy Centralnej.

Beata Szydło o przyszłości górnictwa Surowce