Autonomiczne samochody - Uber zostanie współpracował z Fiatem

Uber i Fiat jadą na tym samym wózku. Zbudują autonomiczny samochód?

Uber zdominował rynek przewozów osób, ale teraz powinien wyjść poza swoją technologiczną domenę i odnaleźć się w miejscu, gdzie styka się tradycyjnym motoryzacyjnym interesem. Zamiast rozpychać się łokciami, woli współpracować.

- Najzwyczajniej w świecie wejdź do niemieckiej fabryki samochodów i prędko sobie uświadomisz, że nie zaakceptować chcesz ich produkować – powiedział prezes Ubera Travis Kalanick po odwiedzinach przy fabryce Daimlera w Stuttgarcie. W taki sposób zaznaczył, że jeśli chodzi o proces produkcji autonomicznych samochodów, woli pozwolić do współpracy tradycyjnych fabrykantów, zamiast się z nimi ścigać. Bo jak do kierunku, w którym zmierza rynek, nikt odrzucić ma wątpliwości.

Uber dogada się z Fiatem?

Uber już podpisał układ o współpracy z Toyotą. Teraz, jak wynika z nieoficjalnych informacji Bloomberga, zaczął rozmowy z Fiatem. Do odwiedzenia podobnych informacji dotarł także „The Wall Street Journal”. To wczesny etap, ale chęci są po obu stronach i jeśli całokształt dobrze pójdzie, partnerstwo być może zostać ogłoszone już pod koniec roku. Równie dobrze rozmowy mogą zakończyć się fiaskiem. Analogiczne negocjacje Fiat toczy z Amazonem.

Uber zaś w partnerstwie z uczelnią Carnegie Mellon University bada tematykę autonomicznych pojazdów. Na ulice amerykańskiego Pittsburgha wyjechał obecnie autonomiczny Ford Fusion Ubera.

Foto: Uber / materiały prasowe Autonomiczny samochód Ubera

Sergio Marchionne, prezes Fiata niejednokrotnie komunikował gotowość porozumienia z firmami technologicznymi. Deklarował, że Fiat może współpracować z Apple przy produkcji samochodu, w maju zawarł porozumienie z Yahoo.

Jego celem jest budowa 100 prototypów autonomicznych Chryslerów Pacifica (Fiat wykupił Chryslera za 4, 3 mld dol. w 2014 r. ). To o tyle doniosła informacja, hdy dla Google to pierwsza taka umowa od 2014 r., kiedy firma poczęła budować autonomiczne samochody wyłącznie we własnym zakresie.

Tradycja spotka nowoczesność

Branża technologiczna coraz mocniej styka się z tradycyjnym biznesem motoryzacyjnym. Firmy technologiczne posiadają środki, by stworzyć samoprowadzący się samochód we własnym zakresie. Nie zapominajmy jednakże o doświadczeniu tradycyjnych spółek. Nowy samochód Google wygląda jak z kreskówki, mimo rewolucyjnych funkcji, w sprawy wzornictwa nie może się z nimi mierzyć.

Foto: Elijah Nouvelage / Forum Polska Agencja Fotografów Autonomiczny samochód Google

Z kolei tradycyjni producenci w mniejszym stopniu lub bardziej ochoczo potwierdzają, że obawiają się na temat to, jak rozwój inżynierii wpłynie na ich interes. I jak w relatywnie krótkim czasie firmom spośród dziesięcioleciami doświadczeń wyrośli pod spodem bokiem silni konkurenci.

Dość powiedzieć, że Uber od stycznia zebrał w tej chwili 9 mld dol. od momentu inwestorów, w tym aż 3, 5 mld dol. od państwowego funduszu Arabii Saudyjskiej. To sprawia, iż wycena Ubera sięgnęła 62 mld dol. Dla zestawienia wycena Daimlera to 72 mld dol.

Coraz częściej zawierane porozumienia mogą mieć uchronić firmy od wrzucania pieniędzy w błoto.

Tagi: Uber Google Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij po link „Zgłoś Facebookowi” obok wybranym poście. Regulamin jak i również zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się którego adres to https://www.facebook.com/policies

Polecamy

  • Piotr Kuczyński: "Jestem wściekły. Zmieniłem zdanie o likwidacji OFE. Na jeszcze gorsze"

  • Jeśli ktoś spóźnił się ze złożeniem PIT, może uniknąć kary. Trzeba czynny żal

REKLAMY Koniec bloku reklamowego

Afera GetBack

  • Trigon TFI zmienia kategorię po aferze GetBacku

  • Afera GetBacku. Gerda Broker próbuje uciec spod topora

  • Afera GetBack. Twórca Altus TFI usłyszał nowe zarzuty

  • Zatrzymano byłego prezesa Idea Banku i kilkunastu pracowników. Chodzi o aferę GetBack

Notowanie