Co się dzieje, gdy Payday wypada w święta lub weekend?

17 lutego 2021
Category: Przez Cały

Twoi pracownicy uwielbiają chwile wypłaty. To znaczy, kto tego nie robi? W każdej organizacji dystrybucja wynagrodzeń musi nastąpić na czas, aby pracownicy otrzymali wynagrodzenie. A co się dzieje, gdy dzień wypada w święto lub weekend?

Niezależnie od tego, czy płacisz swoim pracownikom co tydzień, co dwa tygodnie, co miesiąc czy co pół miesiąca, istnieje prawdopodobieństwo, że planowana wypłata Twojej firmy może wcześniej czy później wylądować w święto lub weekend. Jeśli tak się stanie, nie panikuj – masz opcje. Poniżej przedstawimy wszystkie zasady dotyczące urlopów od wynagrodzeń, abyś mógł z łatwością poruszać się po wypłatach w dni świąteczne i weekendowe.

Dlaczego pracownicy nie mogą otrzymywać wynagrodzenia w dni wolne od pracy i weekendy?Jeśli chodzi o dni wolne od pracy i weekendy, płacenie pracownikom stwarza problem pracodawcom, którzy płacą w określone dni miesiąca. A więc co dokładnie stanowi dzień wolny od pracy?

W dni świąteczne większość transakcji zostaje całkowicie wstrzymana. Dni wolne od pracy to dni robocze, kiedy banki i instytucje finansowe są zamknięte z powodu świąt państwowych, takich jak Święto Dziękczynienia, Dzień Martina Luthera Kinga lub Dzień Pamięci. Dni wolne od pracy są ustalane z wyprzedzeniem i uznawane przez Rezerwę Federalną.

Jeśli banki są zamknięte w święta lub weekend, nie mogą przetwarzać ani przesyłać środków w planowanym terminie wypłaty.

Większość banków i spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych zostanie zamknięta. W rezultacie wiele z nich wstrzyma wszystkie rodzaje przetwarzania płatności, gdy zostaną zamknięte w tym czasie. W niektórych rzadkich przypadkach banki będą otwarte w święta, ale przetwarzanie płatności za pośrednictwem Rezerwy Federalnej będzie niedostępne. W rezultacie wszystkie płatności lub transakcje pozostaną wstrzymane do następnego dnia roboczego.

Aby uniknąć płacenia pracownikom za późno, upewnij się, że znasz wszystkie federalne dni wolne od pracy wymienione poniżej:

Dni wolne od pracy w 2020 i 2021 roku

Święto

Data 2020

2021 Data

Środa, 1 stycznia

Piątek, 1 stycznia

Dzień Martina Luthera Kinga Jr

Poniedziałek, 20 stycznia

Poniedziałek, 18 stycznia

Urodziny Waszyngtonu /

Dzień Prezydentów

Poniedziałek, 17 lutego

Poniedziałek, 15 lutego

Sobota, 4 lipca

Poniedziałek, 7 września

Poniedziałek, 6 września

Poniedziałek, 12 października

Poniedziałek, 11 października

Środa, 11 listopada

Czwartek, 11 listopada

Czwartek, 26 listopada

Czwartek, 25 listopada

Piątek, 25 grudnia

Sobota, 25 grudnia

Co się stanie, jeśli Payday wypada w dzień wolny od pracy?Twoi pracownicy mogą się zastanawiać: „Czy moja wpłata bezpośrednia zostanie przelana na wakacje? Jeśli Twój bank zostanie zamknięty w dniu wypłaty Twojej firmy, przelane środki będą niedostępne, a Twoi pracownicy nie będą mogli otrzymać swoich bezpośrednich wpłat, gotówki ani czeków.

Jeśli dzień wypłaty ma miejsce w święto lub w weekend, standardową praktyką każdej organizacji jest płacenie swoim pracownikom w dniu poprzedzającym dzień wolny od pracy. Jeśli wypłata wypada w dzień wolny od pracy, specjaliści od płac mają kilka opcji do rozważenia:

  • Uruchom listę płac wcześniej. Spraw, aby proces płacenia przebiegał jak zwykle, ale zamiast tego uiść opłatę, aby Twoi pracownicy mogli otrzymać wypłatę przed wakacjami.
  • Opóźnij proces płacowy. Zapłać pracownikom dzień po dniu wolnym od pracy. Uruchom listę płac jak zwykle. Uruchom procedury płacowe w normalny sposób. Pracownicy otrzymają wypłatę w ciągu najbliższych dni roboczych po urlopie.Żadna opcja nie jest lepsza od drugiej. Pracodawcy mogą wybrać dowolną politykę, którą preferują lub która jest najlepsza dla ich organizacji. Po prostu staraj się zachować konsekwencję, aby uniknąć nieporozumień między zespołami HR lub działem płac a pracownikami. Ponadto wcześniejsza lub późniejsza data wypłaty może wpłynąć na terminy przetwarzania, więc pamiętaj o dotrzymywaniu terminów i powiadamianiu pracowników o nowej dacie wypłaty. Jeśli współpracujesz z zewnętrzną firmą przetwarzającą listy płac, pracuj z nią w celu wyjaśnienia harmonogramu przetwarzania.

    Co się stanie, jeśli Payday wypada w sobotę lub niedzielę?Żadnych niedzielnych strachów tutaj – tak jak w przypadku wypłaty wypłaty w święto państwowe, tak ważne jest skoordynowanie odpowiedniej praktyki, gdy wypada wypada w weekend. W celach informacyjnych możesz sprawdzić, czy polityka Twojej firmy jest zgodna z przepisami Twojego stanu.

    Jeśli dzień wypłaty wypada w sobotę, powinieneś rozważyć wypłatę swoim pracownikom w ten piątek przed zwykłym dniem wypłaty. Jeśli wypada w niedzielę, zazwyczaj powinieneś zapłacić pracownikom w następny poniedziałek.

    Jeśli planujesz zdeponować czeki w weekend, płatności nie będą dostępne dla pracowników. Pamiętaj, że pracownicy nie zawsze mogą odbierać czeki papierowe w weekendy, a bezpośredni depozyt nie trafi na konta bankowe pracowników, dopóki banki nie zostaną ponownie otwarte, więc zaplanuj przeniesienie wypłaty na piątek przed lub w poniedziałek po weekendzie.

    Wskazówki dotyczące wynagrodzeń w święta i weekendyWiemy, że gdy wypada w święto, może to być dość kłopotliwe. Aby upewnić się, że proces płacowy nie napotka żadnych przeszkód na drodze i dowiedzieć się, jak najlepiej komunikować swoje podejście do pracowników, postępuj zgodnie z poniższymi wskazówkami:

      Bądź konsekwentny – zdecyduj, czy Twoja firma będzie płacić pracownikom przed czy po dniu wolnym od pracy lub w weekend i trzymaj się tego harmonogramu przez cały rok. Przerzucanie flopów może zmylić ich i Twój zespół płacowy. Upewnij się, że proces płacowy jest zawsze spójny, a harmonogram jest aktualny.
    Utwórz harmonogram. Na początku roku utwórz harmonogram płac ze swoim działem kadr lub płac i roześlij go do swoich pracowników. Będziesz chciał pogrubić lub podkreślić zmiany w dniu wypłaty, gdy nadejdzie dzień wolny od pracy.

    Bądź jasny – upewnij się, że Twoi pracownicy wiedzą, kiedy otrzymają zapłatę. Przypomnij im o aktualnych zmianach w harmonogramie wypłat na tydzień przed spodziewaną wypłatą. Udostępnij kalendarz chwilówek w firmowym intranecie, aby pracownicy wiedzieli, kiedy spodziewać się wpłaty.

    Pozostań na torze – wcześniej lub później niż zwykle dzień wypłaty może spowodować pętlę dla Ciebie i Twojego zespołu. Jeśli prowadzisz listę płac wcześniej, upewnij się, że wszystkie godziny pracy zostały przesłane na czas, aby dotrzymać terminów przetwarzania. Musisz również wcześniej przesłać listę płac lub wydrukować czeki. Wysyłaj zaproszenia z kalendarza, aby przypomnieć pracownikom godzinowym o podawaniu swoich godzin pracy, aby nie musieć nikogo ścigać i ryzykować przekroczenia terminów.

  • Planuj z wyprzedzeniem – nie daj się zaskoczyć! Skorzystaj z kalendarza kadrowego lub odpowiedniego oprogramowania do obsługi płac na początku roku, aby śledzić zbliżające się dni wolne od pracy lub weekendowe wypłaty, aby nie przegapić żadnych ważnych dat ani terminów.

    Nie pozwól, aby święta lub weekendy powstrzymały Cię przed ustanowieniem wszechstronnego procesu płacowego. W Namely wierzymy, że HR może uprościć każdą część cyklu życia pracowników dzięki technologii HR. Nasz kompleksowy system płac może zaoszczędzić Twojemu zespołowi niezliczone godziny przetwarzania i dystrybucji wielu wypłat i pomóc poprawić ogólne wrażenia pracowników. Jeśli jesteś gotowy, aby odkryć, w jaki sposób technologia Namely może wzmocnić zespoły HR i wywrzeć wpływ, umów się z nami na osobiste demo. Obiecujemy, że warto.

    Zobacz, jak elastyczne rozwiązanie Namely pomoże Ci usprawnić procesy kadrowe, zapewniając dostęp do informacji o pracownikach, płacach i świadczeniach.

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy